Σε μία διδακτική ώρα των μαθηματικών ο Γιώργος, η Ελβίρα, η Κατερίνα και ο Χρήστος «ταξιδεύουν». Τι κοινό έχουν οι σκέψεις που κάνουν με το μάθημα; Δείτε το «μάθημα συνόλων» και θα το καταλάβετε!
Συντελεστές:
Έπαιξαν :
Γιώργος : Λατίνας Δημήτρης
Ελβίρα: Κατσουλάκη Ηλιάνα
Κατερίνα: Ξύδη Μαρία
Χρήστος: Μαζαράκης Χρήστος
Στο ρόλο του μαθηματικού : Τομάζος Γιώργος
Στο ρόλο του πατέρα : Μανώλης Σταθης
Συμμετείχαν: Ταμπάκη Νεφέλη, Τσίχλα Ανέζα, Νικολάκη Βάσω, Μπενέτου Κούλα, Βαποράκης Λεωνίδας, Μπουλώτης Μάριος, Μαυρογιάννης Στέλιος, Γεώργαλος Στέφανος
Κάμερα : Βαποράκης Λεωνίδας, Μπουλώτης Μάριος. Μαζαράκης Χρήστος
Κλακέτα : Τσίχλα Ανέζα
Μουσική επιμέλεια :Βαποράκης Λεωνίδας
Μακιγιάζ : Ταμπάκη Νεφέλη
Γραφικά - επεξεργασία εικόνας και ήχου ?μοντάζ : Εργαστήριο οπτικοακουστικών συστημάτων ηλεκτρονικού τομέα ΣΕΚ Χίου
Σκηνοθεσία : Μαζαράκης Χρήστος
Σενάριο : Νεφέλη Ταμπάκη
Συντονιστές καθηγητές : Ηλιαδάκης Σταμάτης Τομάζος Γιώργος
ΣΕΝΑΡΙΟ
Σκηνή 1
Η κάμερα δείχνει ένα δορυφόρο που περιφέρεται γύρω από τη γη.
Η κάμερα πλησιάζει στην Γη ? Ευρώπη ? Ελλάδα ? Χίο.
Σκηνή 2
Η κάμερα από την είσοδο στην αυλή του σχολείου μεταφέρεται στο διάδρομο του ισογείου. Μόλις έχει χτυπήσει κουδούνι για να ξεκινήσει το μάθημα. Η πορεία της κάμερας σταματάει μπροστά σε μία πόρτα που κλείνει με δύναμη. Οι ήχοι του διαλείμματος (φασαρία παιδικές φωνές και γέλια) χάνονται στην ησυχία που απαιτεί μία διδακτική ώρα.
Σκηνή 3
Ο μαθηματικός ξεκινάει το μάθημα για τα σύνολα.
Μαθηματικός - Σύμφωνα με τον μαθηματικό Gauter σύνολο είναι κάθε συλλογή αντικειμένων που προέρχονται από την εμπειρία μας ή τη διανόηση μας, είναι καλά ορισμένα και διακρίνονται το ένα από το άλλο.
Τα αντικείμενα αυτά που αποτελούν το σύνολο ονομάζονται στοιχεία ή μέλη του συνόλου.
Για παράδειγμα το σύνολο των αρτίων ακεραίων αριθμών από 1-10 είναι το {2,4,6,8,10} ενώ το σύνολο των περιττών ακεραίων αριθμών είναι το {1,3,5,7,9}.
O μαθηματικός σχεδιάζει στον πίνακα δύο σύνολα.
Εάν προσέξετε θα παρατηρήσετε ότι τα δύο σύνολα που σχεδίασα είναι δύο ομάδες στοιχείων χωρίς κανένα κοινό στοιχείο.
Δύο τέτοια σύνολα που τα στοιχεία τους είναι εντελώς διαφορετικά θα τα λέμε ξένα μεταξύ τους.
Η κάμερα έχει στραφεί προς την τάξη και πλησιάζει (ζουμάρει) τον Γιώργο.
Με φλού (θόλωμα) μεταφέρεται στις σκέψεις του μαθητή τη στιγμή που ακούγεται η λέξη διαφορετικά
To μοτίβο επαναλαμβάνεται και για άλλες περιπτώσεις
Παρακολουθήστε το αποτέλεσμα.
Σκηνή 4
O Γιώργος στο προηγούμενο διάλειμμα κυνηγήθηκε από οπαδούς άλλης ποδοσφαιρικής ομάδας.
Η κάμερα στήνεται σταθερή στην είσοδο του σχολείου και με φόντο το προαύλιο δείχνει το Γιώργο (αεκτζής) να κυνηγιέται από Ολυμπιακούς (κίνηση ομάδας από αριστερά προς τα δεξιά)
Η σκηνή επαναλαμβάνετε δύο επιπλέον φορές. Σε κάθε περίπτωση αλλάζει η φορά του κυνηγητού.
Σκηνή 5
Ο Μαθηματικός καταλαβαίνει ότι ο Γιώργος είναι αφηρημένος και προσπαθεί να τον επαναφέρει στην τάξη.
Μαθηματικός - Γιώργο προσέχεις !
Γιώργος -Όχι κύριε?
Μαθηματικός - Πρόσεχε στην παράδοση? θα σε βοηθήσει όταν θα διαβάσεις στο σπίτι.
(Λέγαμε λοιπόν ότι σύνολα που τα στοιχεία τους είναι εντελώς διαφορετικά θα τα λέμε ξένα μεταξύ τους )
Λέγαμε λοιπόν, για να δηλώσουμε ότι το Χ είναι στοιχείο του συνόλου Α γράφουμε ΧΑ και διαβάζουμε «το Χ ανήκει στο Α» ενώ για να δηλώσουμε ότι το Χ δεν είναι στοιχείο του συνόλου Α γράφουμε και διαβάζουμε το Χ δεν ανήκει στο ΑΧΑ
Σκηνή 6
Η κάμερα έχει στραφεί προς την τάξη και πλησιάζει (ζουμάρει) την Ελβίρα
Με φλού (θόλωμα) μεταφέρεται στις σκέψεις της μαθήτριας τη στιγμή που ακούγονται οι λέξεις δεν ανήκει.
Χώρος διάδρομος του ισογείου
Η Ελβίρα προχωράει στο διάδρομο τη στιγμή που δύο παιδιά συζητούν
Κορίτσι Χ - Ναι το έχω καταλάβει προσπαθεί να μπει στην παρέα
Κορίτσι Ψ- Ναι καλά στην προσπάθεια θα μείνει
Ελβίρα - Γιατί να μείνω στην προσπάθεια επειδή είμαι Αλβανίδα.
Οι σκέψεις της διακόπτονται από τη φωνή του καθηγητή
Με θόλωμα μεταφερόμαστε στο παρών
Σκηνή 7
Μαθηματικός Ελβίρα και? συ δεν προσέχεις τι έχετε πάθει σήμερα νωρίτερα ο Γιώργος τώρα εσύ. Ίσως φταίει η άνοιξη
Ας πάμε παρακάτω.
Θεωρούμε δύο σύνολα Α, Β
Τομή των δύο συνόλων Α και Β λέγεται το σύνολο των στοιχείων που ανήκουν συγχρόνως στο Α και στο Β και συμβολίζεται με ΑΒ
Για να μας πεί η Κατερίνα αν τα σύνολα Α,Β είναι ξένα μεταξύ τους (εντελώς διαφορετικά) ΑΒ = ;
Πες μου Κατερίνα ένα παράδειγμα διαφορετικών συνόλων.
Η κάμερα μεταφέρεται στην Κατερίνα με ζουμ.
Εκείνη βρίσκεται στις δικές της σκέψεις.
Η Κατερίνα ακούγοντας τη λέξη διαφορετικά θυμήθηκε κάτι το οποίο την πείραξε πολύ.
Το πρωί πήγε στο σχολείο ντυμένη περίεργα και αυτό βέβαια σχολιάστηκε
Σκηνή 8
Η Κατερίνα μπαίνει στην αυλή του σχολείου ντυμένη με μακριά φούστα.
Δύο φίλες η Μαρία και η Μαργαρίτα κάθονται στα σκαλιά του σχολείου και σχολιάζουν :
Μαρία - Καλέ τι ρούχα είναι αυτά που φοράει:
Μαργαρίτα - Από πού τα πήρε δεν θα έβαζα με τίποτα τέτοια ρούχα.
Η Κατερίνα καταλαβαίνει από το επίμονο βλέμμα ότι μιλούν για αυτή
Κατερίνα - Συμβαίνει κάτι;
Μαρία - Μπα όχι δηλαδή.. μπορούμε να σε ρωτήσουμε κάτι;
Κατερίνα - Τι θέλετε;
Μαργαρίτα - Από πού πήρες τα ρούχα που φοράς από τους Κινέζους.
Σκηνή 9
Μαθηματικός -Κατερίνα ξύπνα σου μιλάω . Τι γίνεται ρε παιδιά. Με το ένα και το άλλο μου φάγατε την ώρα του μαθήματος δεν προλαβαίνουμε να δούμε διάφορα παραδείγματα θα τα δούμε την επόμενη φορά.
Σκηνή 10
Δεν προλαβαίνει να τελειώσει το λόγο του ο μαθηματικός και χτυπάει το κουδούνι..
Η κάμερα με την αντίστροφη κίνηση από αυτή της πρώτης σκηνής ανεβαίνει στο δορυφόρο.